Saturday 12 August 2017

TUISYEN DI RUMAH



Teks :Aisyah Rifin
Sesetengah ibubapa perlukan guru tuisyen dari rumah untuk pembelajaran anak-anak mereka. Ini kerana, pelajar mempunyai kemampuan belajar yang berbeza dan mengambil masa yang lama untuk memahami setiap subjek. Selain dari itu, ianya pembelajaran berbentuk secara langsung dan dibawah pengawasan ibubapa. Ibubapa hanya perlu membuat bayaran untuk setiap mata pelajaran tuisyen yang diambil di rumah. 



Kebanyakan guru di sekolah perlu menghabiskan topik dalam setiap subjek dengan cepat mengikut masa yang diberikan. Ini salah satu faktor yang menyubang kepada perlunya tuisyen di rumah. Tambahan pula, Pelajar tidak dapat memberi perhatian yang penuh dan ketinggalan dalam beberapa mata pelajaran.

Tuisyen online dapat mendidik pelajar untuk lebih mempersiapkan diri dengan belajar. Ianya salah satu cara yang terbaik untuk melatih pelajar di permulaan pembelajaran sekolah serta lebih berdikari dari segi pembelajaran.

Tuisyen online dirumah adalah berkonsep pembelajaran terus menerus iaitu bersemuka dengan pelajar dimana pelajar tidak kekok dengan cikgu tuisyen. Ini melatih pelajar berdaya saing dari segi kenyakinan diri dan jati diri pelajar. Salah satu penyelesaian ibubapa ialah dengan mengambil tutor yang merupakan pakar bagi sesuatu subjek bagi membolehkan anak mereka mempelajari semula bahagian yang mereka ketinggalan. Seronok bukan anak belajar di depan mata ibubapa.



untuk mendaftar, sila hubungi :
Aisyah
018-2894102

No comments:

Post a Comment